Главная страница » Спір з обленерго

Спір з обленерго

Адвокат по електроенергії
Спори з Обленерго
Останнім часом все більше виникає питань про те, як захистити свої права у суперечках з обленерго. Постачальник електроенергії – монополіст, який прагне під час перевірок знайти порушення, що виливаються в тисячні штрафи. І не кожен споживач вдається до відстоювання своїх прав в господарських судах через не знання своїх прав і законів.

Адвокати по електроенергії компанії “Юридичні партнери” готові захистити ваш бізнес від незаконних дій енергокомпаній, допоможуть розібратися з тонкощами законодавчої бази використання електроенергії, проконсультують, що необхідно робити при виникненні суперечок з енергокомпанією.

Використання електричної енергії для населення регламентуються Постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 No 1357 (зі змінами від 23.08.206 No 591).

У процесі взаємовідносин між енергопостачальником та споживачем виникає ряд проблем з багатьох питань.

При перевірці електричних лічильників, коли представники енергокомпанії зняли показання лічильника і склали Акт про порушення

Згідно Постанови No 1 357 контролер зобов’язаний надати службове посвідчення і в вашій присутності оглянути приладів.

Важливо!

Ніколи не залишайте представників енергокомпанії один на один з лічильником при знятті показань.
Ви маєте право запросити двох сусідів на період перевірки.
При підозрі в упередженості працівників РЕМ, непоганим варіантом захистити свої права – це грамотна відеозапис. Процес необхідно зафіксувати від початку (стан лічильника, показання приладу обліку, стан пломби) і до кінця, тільки в такому випадку це може послужити доказом. Відеозапис – це засоби захисту своїх прав і має право бути застосована.
Як надходити якщо контролер склав Акт про порушення?
Акт складається у двох примірниках і підписується енергопостачальником та споживачем. Споживач має повне право внести свої зауваження або відмовитися від підписання документа. В акті робиться відмітка про відмову, але він буде дійсним, якщо його підпишуть три представника енергокомпанії. Акт передається на розгляд комісії обленерго. За 20 календарних днів до засідання комісії постачальник повідомляє споживача про дату і час засідання. У разі несвоєчасного або повного ігнорування постачальника, акт не може бути представлений на розгляд. По закінченню процесу складається протокол, в якому зазначаються порушення і сума завданих збитків з посиланням на методику розрахунку.

При підвищенні напруги в мережі і загорянь електроприладів
У разі стрибка напруги, при якому згоріли ваші електроприлади або обладнання необхідно викликати аварійну бригаду. Наступним етапом зафіксувати причину аварії і попросити аварійну бригаду розписатися. Оцінити суму ремонту згорілих електроприладів і обладнання із зазначенням причини поломки. Наступний крок – це скласти претензію енергопостачальної компанії або експлуатуючої будинок організації з вимогою відшкодувати завдані збитки. У разі відмови у відшкодуванні заподіяної шкоди необхідно звертатися до суду.

При переоформленні договорів
Нерідко при оформленні договорів на поставку електроенергії працівники енергокомпанії вимагають від абонента написати заяву на проведення технічних робіт і оплатити їх вартість.

Важливо! Для переоформлення договору необхідний перелік документів згідно з нормативними документами. Ця послуга проводиться безкоштовно. Проведення технічних робіт і їх оплата, ніяк не пов’язані з укладанням договорів і є протиправними з боку працівників енергокомпанії.

При покупці лічильників електроенергії
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2016 No 591 покупець може самостійно купити лічильник обліку електроенергії, а обленерго зобов’язане його прийняти і провести параметризацію протягом 3 днів в місті та 5 днів в селі. Обленерго не має права вимагати придбання лічильників тільки у них.

Врахуйте всі нюанси і адвокатам буде легше захищати Вас з суді. А наші професійні адвокати по електроенергії допоможуть виробити стратегію вирішення ваших проблем і вбережуть від зайвих збитків.

Споживання електричної енергії здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією, укладеного між споживачем і електропостачальників, що розробляється електропостачальників.

Згідно з умовами типового договору зобов’язується:

Забезпечувати надійне постачання електричної енергії згідно з умовами ліцензій та договором про користування електричною енергією;
Надавати інформацію про послуги, пов’язані з електропостачанням, та про терміни обмежень і відключень;
Розглядати звернення та претензії споживача щодо надання послуг, пов’язаних з постачанням електричної енергії, та приймати з цього приводу рішення у терміни, предусмотренниезаконодательством і т.д. відповідно до умов договору.
Споживачі електроенергії мають право на:

Отримання інформації щодо якості електричної енергії, тарифів, порядку

оплати, умов та режимів її споживання;
Якісне обслуговування електропостачальників електричних мереж і розрахункових приладів обліку;
Відшкодування згідно із законодавством збитків, заподіяних внаслідок порушення його прав і інші.
Крім того, згідно з умовами договору споживачі електроенергії мають право пред’явити претензії до електропостачальника з приводу неякісного надання енергопостачання.

У разі порушення електропостачальників умов договору споживач викликає представника електропостачальника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.

Після надходження звернення споживача з викликом представника енергопостачальника для складання акта-претензії, начальник ділянки забезпечує складання акта-претензії за місцем споживання електричної енергії споживачем протягом 3-х днів з дня звернення у містах і протягом 7 днів – у сільській місцевості.

Акт-претензія складається споживачем та представником електропостачальника і скріплюється їхніми підписами.

У разі відмови представника електропостачальника від підписання акта, він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як трьох споживачі або споживач і виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоврядування.

Акт-претензія споживача подається електропостачальнику, який в десятиденний термін усуває недоліки або надає споживачеві обгрунтовану відмову в задоволенні його претензії.

Якщо в результаті неякісного надання електропостачання споживачу заподіяно шкоду, то він має право звернутися із заявою про відшкодування збитків до Постійно діючих комісій з розгляду звернень споживачів. При наявності документально підтвердженого факту пошкодження майна, заподіяння шкоди здоров’ю і т.д. (Оцінюється на підставі акта, акта-претензії та інших отриманих документів) електропостачальників виплачується шкода споживачеві в добровільному (досудовому) порядку.

Спори і розбіжності, які можуть виникнути під час користування електричною енергією, якщо вони не будуть узгоджені шляхом переговорів між сторонами, вирішуються в судовому порядку.

Наша юридична компанія надасть вам висококваліфіковану допомогу у вирішенні вищезазначеного питання.