Перейти до вмісту
Главная страница » СПОРИ З НОВОЮ ПОШТОЮ

СПОРИ З НОВОЮ ПОШТОЮ

СПОРЫ С НОВОЙ ПОЧТОЙ

СПОРИ З НОВОЮ ПОШТОЮ

      Нова пошта – це компанія з експрес – доставки, заснована у 2001 році, метою якої є забезпечувати легку доставку для кожного клієнта до відділення, поштомату або за адресою. Компанія надає логістичні та дистрибуційні послуги, доставляючи як документи та найдрібніші посилки, так і великі вантажі не тільки на території України, а і за кордон.
Не дивлячись на благородну місію компанії – «легкість доставки для життя та бізнесу», нерідко як фізичні так і юридичні особи стикаються із проблемами при пересилці посилок Новою поштою, зокрема, несвоєчасне доставлення посилок, пошкодження товарів, або взагалі їх загублення.
Завдяки таким неправомірним діям працівників Нової пошти підприємствам та громадянам наносяться матеріальні збитки, а також останні потерпають від нанесення їм моральної шкоди.

      При виникненні неприємних суперечок із Новою поштою адвокати АБ «Ткачук і партнери» допоможуть Вам вирішити виниклий конфлікт на Вашу користь, надавши наступні юридичні послуги:

     – Консультація з усіх питань, пов’язаних із суперечкою з Новою поштою та визначення можливих шляхів вирішення виниклої проблеми;
     – Допомога в зібранні доказів та підготовка необхідних процесуальних документів-адвокатського запиту, позову, скарги, клопотання, заперечення, пояснення тощо;
    – Підготовка скарг на дії працівників Нової пошти до контролюючого органу-Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба);
    – Підготовка, за наявності достатніх даних, заяв до правоохоронних органів щодо вчинення працівниками Нової пошти злочинних діянь;
     – Участь у судових засіданнях у справах зі спорів з Новою поштою на захист інтересів клієнтів;
    – Оскарження незаконних судових рішень, постановлених не на користь клієнта;
    – Юридичний супровід клієнта на стадії виконання судового рішення.

ПОШКОДЖЕННЯ ТА ЗАГУБЛЕННЯ НОВОЮ ПОШТОЮ ПОСИЛКИ

   Загалом вирішення вказаної виниклої проблеми можливо шляхом звернення із скаргою до контролюючого органу – Держпродспоживслужби, яка проводить перевірки за зверненнями громадян та юридичних осіб та може застосовувати, у разі виявлення порушень, до відділень Нової пошти штрафні санкції, а також зобов’язують їх вжити заходи до відновлення порушених прав скаржників.
     Однак, із досвіду адвокатів нашого Бюро можливо стверджувати, що надійним способом відшкодування нанесених діями працівників Нової пошти матеріальної та моральної шкоди є звернення із відповідним позовом до суду, в чому вам допоможуть наші висококваліфіковані юристи.
     Як засвідчила судова практика, лише при належній доказовій базі та вірно обраній лінії доказування своєї правової позиції, суди стають на бік постраждалих від дій працівників Нової пошти осіб.
      Про необхідність звернення до кваліфікованого юриста за правовою допомогою для вирішення виниклої суперечки із Новою поштою можуть свідчити наступні судові рішення.
     Так, особа у липні 2019 року через відділення ТОВ «Нова пошта» здійснив відправлення посилки в інше місто, яка включала ноутбук та годинник APPLE оголошеною вартістю 45 500 грн., про що йому видано експрес-накладну.
     Оскільки отримувач відмовився від посилки, останню було повернуто відправнику, про що йому надійшло sms-повідомлення. Однак, через деякий час чоловіку надійшло інше sms-повідомлення про те, що він цю посилку отримав. При з’ясуванні обставин із перевіркою камер спостереження було встановлено, що посилку отримала інша особа, а не власник, у зв’язку з чим останній звернувся до суду
      Рішенням Голосіївського районного суду м. Києва від 09.02.2021 у справі № 201/9576/19 позов задоволено, стягнуто з Нової пошти на користь позивача 45 500 грн. з мотивів того, що в спірних правовідносинах, які ґрунтуються на договорі перевезення, діє презумпція вини перевізника за втрату прийнятого до перевезення вантажу, а тому беручи до уваги, що відповідач не довів відсутність своєї вини, що є його процесуальним обов`язком згідно з вимогами ст.ст.12, 81 ЦПК України і ст.924 ЦК України, відповідач має нести відповідальність.
       Водночас постановою апеляційної інстанції від 01.07.2021 вказане рішення скасовано та у задоволенні позову відмовлено з огляду на те, що доведення розміру завданих порушенням зобов`язання збитків закон покладає на кредитора (ч. 2 ст. 623 ЦК України). Оголошена вартість відправлення не є тотожною із розміром реальних (фактичних) збитків, а позивач не надав до суду розрахункових документів (чеків, квитанцій, накладних тощо) щодо купівлі втрачених речей чи їх вартості, як і не надав висновків спеціаліста (експерта) щодо вартості годинника і ноутбука.
      Для підтвердження вартості майна позивач звернувся до магазинів в яких він купував майно та йому було надано копії чеків загальною вартістю 65000 грн., які він надіслав до Верховного Суду разом із касаційною скаргою.
     Однак, Верховний Суд відмовив у відкритті касаційного провадження за малозначністю справи.
     В наступному, позивач у 2022 році звернувся із позовом до суду про стягнення з відділення Нової пошти завданої йому моральної шкоди. Позов мотивовано тим, що оскільки у нього було скрутне матеріальне становище і він потребував операції, він вирішив продати свій годинник та ноутбук. Внаслідок дій ТОВ «Нова Пошта» (вина яких доведена у справі № 201/9576/19) вказане майно було видано невідомій особі, що призвело до завдання позивачу не лише матеріальної, а й моральної шкоди, розмір якої становить 65 000 грн., що підтверджується відповідним висновком соціально-психологічного дослідження фахівців.
       Голосіївський районний суд м. Києва погодився із доводами позовної заяви та своїм рішенням від 28.12.2022 у справі № 752/30132/21 задовольнив позовні вимоги, стягнув на користь позивача з ТОВ «Нова пошта» 60 000 грн. відшкодування моральної шкоди та 6 000 грн. коштів за проведення експертизи психологічного стану позивача.

      В справі № 585/2067/22 особа звернулася із позовом до ТОВ «Нова пошта» про стягнення 40 000 грн.
      Свої вимоги мотивував тим, що у липні 2022 року, згідно експрес-накладної з відділення Нової пошти відправив в інше місто автозапчастину, оголошеною вартістю 40000 грн., звернувши увагу працівника пошти про необхідність відправлення автозапчастини із спеціальною відміткою «обережно крихке» та замовив додаткову послугу «пакування». Автозапчастина була оглянута на цілісність працівником пошти у відділенні та ним же запакована зі спеціальною відміткою «обережно крихке». При цьому, запчастина була ціла та без пошкоджень. Згідно акту приймання-передачі отримувач відмовився від отримання посилки відповідно до експрес-накладної і у відповідному акті вказано, що автозапчастина зламана. Після надходження повернення на відділення пошти відправника, останній в присутності керуючого відділення пошти оглянув посилку і, виявивши, окрім поломки запчастини, поломки та осколкові частини автозапчастини, які знаходилися в коробці, відмовився отримувати посилку, про що було складено акт приймання-передачі, в якому також було зазначено про пошкодження упаковки та автозапчастини. При цьому, під час огляду, він здійснив фотофіксацію пошкоджень. Оскільки на претензію власника пошкодженої автозапчастини, а також неодноразові звернення на гарячу лінію Нової пошти, відділення пошти відмовилось відшкодувати вартість зламаного товару, він звернувся до суду.
      При цьому, відмова пошти відшкодувати нанесену матеріальну шкоду мотивована тим, що в результаті службового розслідування вина перевізника у пошкодженні вантажу не встановлена, що підтверджується відсутністю пошкоджень та характерних слідів на упаковці, дане пошкодження не могло відбутися в процесі перевезення. При цьому, ТОВ «Нова Пошта» посилалась на п.7.2.7 Публічного договору про надання послуг з організації перевезення відправлень, яким передбачено, що якщо під час видачі відправлення Сторонами буде виявлено пошкодження або відправлення, якого не вистачає в цілій (неушкодженій) упаковці, відповідальність за будь-які пошкодження, нестачу або відсутність вмісту відправлення всередині упаковки покладається на відправника.
     Саме завдяки доведення вини працівників відділення ТОВ «Нова пошта» у пошкодженні товару та упаковки належними доказами (актами, фотофіксацією тощо) судами у справі № 585/2067/22 відхилено доводи відповідача та задоволено позов, стягнувши з відділення пошти 40 000 грн.

     З огляду на вказану судову практику можливо надати декілька порад адвокатів нашого Бюро щодо необхідних дій при відправленні через Нову пошту коштовних речей:

     Завжди чесно вказуйте, що саме в Вашій коробці, з якнайточнішим його описом (наприклад, номер, серію тощо), а також називайте реальну вартість речей у посилці.
    Замовляйте додаткову послугу щодо пакування товару працівниками пошти та зазначайте всі необхідні застереження щодо товару, наприклад, «крихкий».
     Залишайте при собі підтверджуючі документи щодо вартості відправленого товару.
     У разі пошкодження товару, упаковки вимагайте в присутності керівника відділення пошти складати відповідний акт з його підписом.
     По можливості робіть фото-, а краще відеофіксацію, як пакування товару, так і розпакування, у разі його повернення.

      Якщо працівниками Нової пошти Вам надано неякісні послуги звертайтесь до адвокатів АБ «Ткачук і партнери», які нададуть Вам кваліфіковану правову допомогу та допоможуть відшкодувати нанесену Вам матеріальну та моральну шкоду в судовому порядку.