Перейти до вмісту
Главная страница » СПОРИ ПО ПРИЄДНАННЮ ДО ВОДОКАНАЛУ

СПОРИ ПО ПРИЄДНАННЮ ДО ВОДОКАНАЛУ

  • від

ПОСЛУГИ АДВОКАТА

         Реалізуючи своє право на споживання води та вживаючи заходи для підключення до централізованої системи водопостачання та водовідведення об’єктів нерухомості Споживач може стикнутися із масою перепон, які безпідставно створює Водоканал:

         -відмова затверджувати Технічні умови;

         -зобов’язання доопрацьовувати Технічні умови з надуманих підстав;

         -безпідставне анулювання вже затверджених Технічних умов;

         -тривале не введення в експлуатацію системи водопостачання та водовідведення Споживача;

         -відмова у підключенні до централізованої системи водопостачання та водовідведення;

-примушування Споживача до отримання нових Технічних умов, які передбачають безпідставне перенесення вузлу приєднання та лічильника;

-невиконання умов договору щодо підключення до централізованої системи водопостачання та водовідведення;

-необґрунтоване порушення строків розгляду Технічних умов або виконання робіт по підключенню до централізованої системи водопостачання та водовідведення та багато інших порушень прав Споживачів

Вказані питання можуть бути вирішені у судовому порядку за допомогою досвідченого та професійного адвоката.

Крім того, нерідко Водоканал у межах певної місцевості займає монопольне становище на ринку надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення та зловживає цим, порушуючи права Споживачів. Наприклад, Водоканал встановлює вимоги до Технічних умов, які не передбачені чинним законодавством або стягує плату за послуги, які надаються безоплатно.

За вказані порушення вимог Закону України «Про захист економічної конкуренції» Антимонопольний Комітет України накладає на Водоканал штрафи у великих розмірах та вимагає усунути виявлені порушення.

Адвокати нашого Бюро на захист інтересів Споживачів підготують відповідну заяву до Антимонопольного Комітету та допоможуть відстояти викладену у ній позицію у разі оскарження Водоканалом прийнятого АМК позитивного за заявою рішення у суді.  

ПОСЛУГИ АДВОКАТА У СПОРАХ ЩОДО ПРИЄДНАННЯ ДО ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ/ВОДОВІДВЕДЕННЯ:

         –Консультація з усіх питань, пов’язаних з приєднанням Споживача до централізованого водопостачання/водовідведення, аналіз виниклої ситуації та перспектив майбутніх судових процесів;

-Підготовка заяви в Антимонопольний комітет щодо зайняття Водоканалом монопольного становища на ринку надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення та зловживання цим; 

         -Допомога у зібранні доказової бази та підготовка позову зі спору щодо приєднання до централізованого водопостачання/водовідведення;

         -Підготовка необхідних процесуальних документів-адвокатського запиту, заяв, пояснень, відзиву на позов, клопотань тощо;

         -Представництво у судах всіх інстанцій інтересів Споживача з централізованого водопостачання/водовідведення з метою захисту його прав;

         -Оскарження судових рішень, постановлених не на користь Споживача з централізованого водопостачання/водовідведення в апеляційному та касаційному порядку. 

ЯКІ НЕОБХІДНО ЗРОБИТИ КРОКИ ДЛЯ ПРИЄДНАННЯ ДО ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ/ВОДОВІДВЕДЕННЯ ?

Питання під’єднання до Водоканалу регулюється Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, які затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України 27.06.2008 № 190. 

Правила № 190 поширюються і на Споживачів, і на Виконавців послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, у них визначено порядок та умови користування цими водопровідними мережами.

Які повинні бути Ваші дії, як Споживача, для підключення до систем централізованого комунального водопостачання та водовідведення ?

1. Звернення щодо отримання технічних умов підключення та надання ТУ

Технічні умови про приєднання до систем централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення – поєднання інженерних вимог до об’єкта будівництва чи реконструкції та гідравлічні параметри, необхідні для стабільної роботи цієї централізованої системи (з урахуванням забезпечення потреб пожежогасіння). 

Для одержання ТУ Споживач подає Виконавцю  послуги ряд документів, перелік яких наведено у Порядку № 190.

         Важливо ! Передумовою для приєднання об’єктів до систем централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення повинна бути технічна можливість доступу споживачів до відповідної послуги, яку визначає Виконавець послуги з огляду на наявність мереж, їх пропускну здатність, параметри тиску, спроможність очисних споруд. За відсутності технічної можливості Виконавець відмовляє у приєднанні.

Якщо на одній земельній ділянці розміщуються кілька промислових підприємств, які скидають стічні води у систему централізованого водовідведення, виконавець, видаючи ТУ, повинен передбачити встановлення контрольних колодязів на мережах водовідведення споживача для кожного з підприємств.

Строк виконання ТУ- 10 робочих днів з дня реєстрації заяви.

Який повинен бути зміст технічних умов зазначено також у Порядку № 190: місце та спосіб підключення до систем централізованого питного водопостачання та/або централізованого водовідведення; обсяг та тиск води, режим водопостачання; місце встановлення приладів обліку води, їх діаметр, тип, параметри, вимоги до встановлення; умови для влаштування проміжного резервуара, насосів; термін дії ТУ тощо.

Важливо! У ТУ встановлюють певний граничний обсяг питної води, яка споживатиметься та скидатиметься (стічної). Якщо є потреба збільшити ліміт такої води, необхідно розробити нові ТУ.

2. Розробка та погодження  проектно-технічної документації на приєднання до водопостачання та водовідведення

Проектно-технічну документацію розробляють на підставі виданих виконавцем технічних умов згідно з державними будівельними нормами та іншими нормативно-правовими актами. Проект на приєднання до систем централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення подають Виконавцю для узгодження. Строк виконання: 15 робочих днів.

У разі відхилень проектно-технічної документації від ТУ та відповідних нормативних документів Виконавець протягом 15 робочих днів з дня отримання проекту на приєднання має або:

– надати споживачу лист із зауваженнями та рекомендаціями щодо її доопрацювання; 

-погодити проектно-технічну документацію із зауваженнями.

Якщо Споживач у 30-денний строк з дати отримання ним листа із зауваженнями та рекомендаціями не надав Виконавцю доопрацьованої проектно-технічної документації, це є підставою для відмови у приєднанні.

3.Будівельні роботи та підключення

Перелік, необхідних будівельних робіт передбачено Порядком № 190: спорудження, облаштування водопровідних пристроїв, промивання, випробування тощо.

Обов’язково робиться водопровідний ввід — це трубопровід від мережі виконавця комунальної послуги до зовнішньої стіни будинку або межі території об’єкта. У місці приєднання водопровідного вводу передбачено колодязь, патрубок і запірну арматуру.

Звертаємо увагу, що підключення збудованої водопровідної мережі до систем централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення виконує Виконавець на платній основі за окремим договором та за умови укладення договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.

Будівельні роботи проводяться у строк згідно умовами договору.

4. Введення в експлуатацію

Після закінчення робіт з підключення до систем централізованого питного водопостачання/водовідведення складається акт щодо їх технічної готовності, який підписують Замовник, Виконавець, інші зацікавлені сторони.

Акт складають у двох примірниках, один з яких разом із документацією залишається у Виконавця комунальної послуги, другий-у Замовника.

Введення в експлуатацію відбувається у строк, передбачений у договорі.

Після введення в експлуатацію відбувається установлення зон санітарної охорони, їх меж та поясів особливого режиму, впливу потенційних джерел, забруднювачів, санітарну охорону та визначення об’єктів, обмеження господарської та іншої діяльності на цих територіях у відповідності до Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» від 10.01.2002 № 2918-ІІІ.

5. Установлення вузлів комерційного обліку

Споживачі, які приєднані або мають намір приєднатися до систем централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення, зобов’язані забезпечити наявність засобів вимірювальної техніки (вузлів комерційного обліку). 

         Важливо ! Вузол комерційного обліку води, так само, як і запірну арматуру, обов’язково встановлюють на кожному водопровідному вводі.

Вузли комерційного обліку повинні відповідати вимогам Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.20214 № 1314-VІІ та інших нормативно-правових актів, які стосуються засобів вимірювальної техніки.

Оснащення об’єктів споживачів вузлами комерційного обліку здійснюється відповідно до Порядку оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 09.08.2018 № 206.

Звертаємо увагу, Виконавець послуги з централізованого водопостачання /водовідведення обслуговує вуличні, квартальні та дворові мережі водопостачання та водовідведення, споруди і обладнання, а також технологічні прилади й пристрої на них, які перебувають у нього на балансі або на які є відповідний договір на обслуговування зі споживачем.

Споживач обслуговує та експлуатує власні мережі водопостачання та водовідведення. Водночас споживач може укладати договір з виконавцем на обслуговування власних мереж.

Важливо ! Акт розмежування майнової належності та експлуатаційної відповідальності сторін складається як додаток до ТУ та охоплює питання, пов’язані з межею майнової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, які можуть бути предметом суперечки.

У разі виникнення у процесі приєднання до централізованого водопостачання/водовідведення конфліктної ситуації із Водоканалом, адвокати нашого Бюро допоможуть її вирішити в судовому порядку на користь клієнта-Споживача.

СУДОВА ПРАКТИКА ТА ПРАВОВІ ПОЗИЦІЇ СУДІВ У СПРАВАХ ЗІ СПОРІВ З ВОДОКАНАЛОМ ЩОДО ПРИЄДНАННЯ ДО ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ/ВОДОВІДВЕДЕННЯ

1.Водоканал не має право примушувати Споживача до отримання нових Технічних умов у разі, коли факт підключення  Споживача до системи водопостачання і водовідведення вже відбувся та між сторонами відбуваються розрахунки за укладеним між сторонами договором.

Водоканалу заборонено примушувати Споживача переносити погоджений та установлений вузол приєднання об’єкта до системи водопостачання та водовідведення  та лічильник у інше місце

Рішенням суду першої інстанції від 06.07.2023 відмовлено у задоволенні позову Водоканалу до ТОВ про зобов`язання виконати вимогу пункту 6.2.3. договору на відпуск води із комунального водопроводу та прийняття стоків в комунальну каналізацію від 01.01.2016 шляхом надання Позивачу копії технічних умов на приєднання об`єкта Відповідача до систем централізованого питного водопостачання та водовідведення міста.

         Залишаючи 06.12.2023 вказане рішення суду без змін суд апеляційної інстанції зазначив наступне.

         Встановлено, що ТОВ належить на праві приватної власності 8/33  вбудованого нежитлового приміщення, загальною площею 296,2 м2. Водоканалом 30.09.2008  виготовлена документація на улаштування водомірного вузла Ш 15 мм (квартирного водолічильника).12.04.2010 Водоканалом складено акт про те, що в ТОВ виявлено: врізку в основний стояк на будинок та відбувається водоспоживання через незареєстрований водомір. 29.04.2010 позивач звернувся до відповідача з листом про видачу технічних умов на підключення до центральної системи водопостачання та водовідведення ТОВ.Водоканалом затверджено технічні умови  28.04.2010 на приєднання ТОВ  до централізованих систем водопостачання і каналізації міста.Відповідно до акту від 03.05.2010 відповідач прийняв на облік опломбований водомір.

01.05.2010 сторони уклали договір на відпуск води із комунального водопроводу та прийняття стоків в комунальну каналізацію, а 01.01.2016 сторони уклали новий договір, умови якого співпадають з умовами попереднього договору  від 01.05.2010.

Відповідно до Акту відповідача від 04.02.2021 на ТОВ по заяві абонента з лічильника знята пломба. Крім того, зазначено, що для подальшого опломбування необхідно отримати та виконати технічні умови. В подальшому на прохання відповідача позивач відмовляв опломбувати лічильник, оскільки на його думку відповідач повинен був отримати нові технічні умови.

Рішенням судів першої та апеляційної інстанції у іншій справі визнано протиправною відмову Водоканалу Товариству в опломбуванні лічильника води та зобов`язано Водоканал опломбувати належний ТОВ лічильник води.

Апеляційний суд зазначив, що подання позову пов`язано передусім з тим, що Позивач вважає, що Відповідач приєднався до системи централізованого питного водопостачання та  водовідведення міста з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки повинен мати лічильник за межами будинку, в якому розташоване приміщення Відповідача. Задля цього Позивач має на меті вручити Відповідачеві Технічні умови саме з таким розташуванням лічильника, після чого Позивач буде вимагати від Відповідача виконати вимоги Технічних умов шляхом перенесення приладу обліку за межі будинку.

Отже, предметом позову є вимога Позивача про примушення Відповідача виконати зобов`язання за договором, а фактичною підставою позову є обставини приєднання об`єкта Відповідача до системи централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення Позивача.

Відмовляючи в задоволені позовних вимог, суди виходили з того, що Позивач не довів, що його вимоги є законними, а фактичне місце приєднання об`єкта Відповідача до зазначеної системи порушує права та інтереси Позивача.

У матеріалах справи наявна надана Відповідачем копія Технічних умов  від 30.09.2008, які видані ТОВ, який затверджений Водоканалом. Отже, у Відповідача є Технічні умови на встановлення та експлуатацію водолічильника, які видані саме Позивачем.

Таким чином судами зроблено висновок, що твердження Позивача про невиконання договірних зобов`язань саме з боку Відповідача, не доводиться матеріалами справи, а заявлена позовна вимога не відповідає суті заявленого порушення. Позивач же не визнає зазначені Технічні умови, оскільки вважає, що вони видані незаконно та не відповідають вимогам чинного законодавства.

Згідно з п.п.1.2, 4.1-4.3 Правил № 190 технічні умови – це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об`єкта архітектури, які мають відповідати його розрахунковим параметрам, у тому числі водопостачання та водовідведення, а також особливих умов.

Для приєднання до систем централізованого водопостачання та водовідведення замовнику необхідно отримати технічні умови відповідно до Порядку надання архітектурно – планувального завдання та технічних умов щодо інженерного забезпечення об`єкта архітектури і визначення розміру плати за їх видачу, затвердженого постановою КМУ від 20.12.1999 № 2328.

Забороняється будь-яке самовільне приєднання об`єктів водоспоживання до діючих систем централізованого водопостачання  та водовідведення. У разі самовільного приєднання розрахунок здійснюється згідно з п. 3.3 цих Правил.

Виробник після отримання від замовника усіх необхідних документів відповідно до Порядку № 2328, протягом 15-ти днів видає технічні умови на підставі опитувального листа на приєднання об`єкта замовника до систем централізованого водопостачання та водовідведення з урахуванням потужностей споруд,пропускноїспроможностімереж, із зазначенням умов для проектування вводу: місця підключення, місця розташування водомірного вузла, умов для влаштування проміжного резервуара і насосів – підвищувачів тиску тощо.

Видача Технічних умов передує і є умовою приєднання Споживача до системи водопостачання і водовідведення і здійснюється виключно виробником послуги водопостачання.

Суди  прийняли до уваги, що факт підключення Відповідача до системи водопостачання і водовідведення вже відбувся, між сторонами відбуваються розрахунки за укладеним між сторонами договором.

Тобто, дії позивача є примушенням Відповідача отримати нові Технічні умови, які зобов`яжуть останнього забезпечити приєднання об`єкта Відповідача до системи водопостачання та водовідведення іншим шляхом, а саме, – за межами будинку.

В той же час, оскільки технічні умови вже наявні, то позивачем не доведено, що заявлені у позові вимоги відповідають законодавчим вимогам, а фактичне місце приєднання об`єкта відповідача порушує будь-які права позивача.

2.Якщо відпала причина, з якої Водоканалом анульовано погоджені раніше Технічні умови, останні підлягають поновленню

У разі затвердження Водоканалом додаткових до основних Технічних умов (щодо перепідключення), то укладення окремого договору до них не вимагається

Рішенням суду першої інстанції  від 20.12.2021 задоволено позов ПП, визнані протиправними дії Водоканалу щодо анулювання Технічних умов №182 на винесення ділянки водопроводу з-під території майбутньої забудови ПП; зобов`язано Відповідача здійснити перепідключення мережі ПП до мережі водопостачання відповідно до Технічних умов №182 на винесення ділянки водопроводу з-під території майбутньої забудови ПП.

Постановою суду апеляційної інстанції від 26.04.2022 вказане рішення залишено без змін з огляду на наступне.

Встановлено, що ПП орендує земельну ділянку, на якій розташовані об’єкти нерухомого та  використовується  для розміщення діючого торгівельного центру, а також будівництва нового магазину. У зв`язку з наведеним, для будівництва нового магазину позивач розробив та погодив документи на проведення підготовчих робіт, а саме: -експертний звіт (позитивний);-технічні умови №02-197 від 23.12.2019 на винос кабельної каналізації зв`язку при будівництві магазину;-технічні умови №182 від 26.12.2019 на винесення ділянки водопроводу з – під території забудови ПП;-дозволи на проведення земельних робіт

Як зазначає позивач, листом від 08.07.2020 його було повідомлено про розгляд без зауважень робочих проектів переносу мереж водопостачання та водовідведення для нового будівництва. На виконання робочого проекту ПП проведено роботи з винесення водопроводу з-під території майбутньої забудови, про що повідомлено відповідача листом від 30.03.2021, в якому Позивач також просив призначити дату здійснення перепідключення.

Втім, листом  від 25.03.2021 Водоканалом повідомлено Позивача про анулювання технічних умов № 182 від 26.12.2019 на винесення водопроводу з – під території забудові з підстав прийняття рішення міськрадою від 24.02.2021 про використання частини земельної ділянки комунальної власності, що перебуває в оренді ПП для створення майданчику відпочинку.

Задовольняючи позов, суди виходили з того, що у зв`язку з тим, що на території земельної ділянки, яку орендує позивач та має намір здійснити на ній забудову, проходить магістральний водопровід, що є перепоною для здійснення будівельних робіт, 26.12.2019 відповідачем на замовлення позивача видано Технічні умови №182 на винесення ділянки водопроводу з під території майбутньої забудови ПП.

Верховним Судом у іншій справі залишено в силі рішення суду першої інстанції про визнання рішення міськаради від 24.02.2021 протиправним.

21.07.2020 за результатами розгляду наданих Позивачем заяви від 16.07.2020 ПП було видано Технічні умови № 104 на приєднання магазину до централізованих систем водопостачання та водовідведення. При цьому Відповідач  стверджує, що Технічні умови №182 та  №104 є різними вихідними даними, при цьому наразі діючими є ТУ №104, котрі жодним чином не стосуються винесення мереж, тому, на його думку, виконанню підлягають тільки Технічні умови №104.

Однак, суд апеляційної інстанції не погодився з даною позицією апелянта з огляду на те, що ТУ №104 є частиною вихідних даних, котрі необхідні для подальшого проектування, отримання дозвільних документів, фактичного здійснення будівництва та подальшого підключення магазину до мережі водночас для здійснення самого будівництва першочергово необхідним є винесення ділянки трубопроводу з території будівельного майданчику, на виконання чого і було видано ТУ №182, тому невиконання останніх унеможливлює як подальше здійснення будівництва, так і виконання ТУ.

Наразі перепідключення водопроводу з-під території забудови ПП не проведено, що перешкоджає позивачу здійснювати будівництво нового магазину на земельній ділянці, де проходить магістральний водопровід. Рішення міськаради, що сталою причиною анулювання ТУ № 182 скасовано, а тому останні підлягають поновленню.

Суд апеляційної інстанції відхили також доводи апелянта щодо  незаконного зобов`язання Водоканалу здійснити перепідключення за ТУ №182 на бездоговірних засадах з порушенням порядку підключення до мереж централізованого водопостачання та водовідведення.

Суд апеляційної інстанції зазначив, що ТУ № 182 є відмінними від ТУ №104 в розумінні ЗУ № 2918-ІІІ та не передбачені Правилами №190, втім, вони не породжують обов`язку укладення договору про надання послуг з центрального водопостачання та водовідведення, такий обов`язок виникне у сторін за результатами виконання ТУ №104, бо саме вони передбачають приєднання майбутньої будівлі магазину до мережі централізованого водопостачання та водовідведення; за ТУ №182 передбачена безоплатна передача винесеної ділянки водопроводу на балансовий облік відповідача по рішенню міськради, тому перепідключення винесених позивачем труб має бути здійснено відповідачем до власної мережі водопроводу для забезпечення можливості Позивачу здійснювати забудову орендованої ним земельної ділянки.

3.Є неправомірним встановлення Водоканалом вимог до Технічних умов, не передбачених чинним законодавством

За зайняття Водоканалом  монопольного становища на ринку надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення та зловживання цим Антимонопольний Комітет України накладає штрафи із вимогою усунути виявлені порушення 

Постановою Верховного Суду від 29.04.2024 залишені в силі судові рішення попередніх інстанцій про відмову в задоволенні позову Водоканалу про визнання недійсним рішення Антимонопольного комітету про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу- 50 000 грн.

Оспорюваним рішенням АМК визнано, що Водоканал відповідно до ч. 1 ст. 12 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-ІІІ за результатами діяльності впродовж часового періоду: з січня 2020 року по жовтень 2022 року займало монопольне становище на ринку надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення в частині видачі Технічних умов на приєднання до мереж централізованого водопостачання та водовідведення в межах території розташування діючих розподільчих мереж, які перебувають у власності та користуванні Позивача у певних населених пунктах із часткою 100 %.; визнано, що такі дії є порушенням ч.1 ст. 13, п.2 ч. 1 ст. 50 ЗУ № 2210-ІІІ, що може призвести до порушення інтересів споживачів (замовників послуг), яке було б неможливим за умов існування значної конкуренції на ринку; зобов`язано Водоканал припинити порушення та накладено штраф.

Верховний Суд погодився із судовими рішеннями попередніх інстанцій та прийнятим АМК оспорюваним рішенням з огляду на наступне.

Досліджуючи питання бар`єрів вступу на ринок надання вказаних послуг, Відповідач зазначив, що такими бар`єрами є адміністративні, економічні та організаційні обмеження, які пов`язані з необхідністю отримання дозвільних документів, побудови (модернізації) відповідної інфраструктури, що потребує значних капіталовкладень та тривалого часу. Внаслідок технологічних особливостей виробництва та надання зазначених послуг, у Водоканалу відсутня конкуренція на відповідній території в межах визначеного товарного ринку та в межах діючих розподільчих мереж централізованого водопостачання та водовідведення, які перебувають у власності та користуванні Позивача.

Враховуючи наведене та те, що споживачі у встановлених територіальних межах ринку у досліджуваний період часу не мали можливості вибору підприємства, яке б надавало аналогічні послуги в межах розташування водопровідно-каналізаційних мереж, які перебувають у володінні та користуванні Водоканалу, а також не мали альтернативи в отримані зазначених вище послуг від іншого суб`єкта господарювання, ВС дійшов висновку про монопольне становище Позивача відповідно до ст. 12 Закону № 2210-ІІІ.

ВС також зазначив, що дії Позивача з встановлення додаткових вимог замовникам у Технічних умовах були вірно кваліфіковані АМК як зловживання ним монопольним становищем на ринку відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону № 2210-ІІІ та порушенням законодавства про захист економічної конкуренції згідно п.2 ч. 1 ст. 50, оскільки додаткові вимоги у наданих Позивачем копіях Технічних умов як-от, умова про затвердження Технічних умов на засіданні виконавчого комітету міської ради, придбання замовником чавунних люків для колодязів, заміна аварійної ділянки напірного колектора через залізничну колію, участь замовника у поточному ремонті, встановлення ними лічильника води конкретного виробника та конкретної моделі, здійснення компенсаційних заходів з благоустрою території, зобов`язання придбати для Підприємства ущільнювачі розтрубів у певній кількості для ремонту водопровідних мереж, не передбачені чинним законодавством України та порушують інтереси замовників.

За таких підстав Верховний Суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову Водоканалу.

Якщо у Вас, як Споживача, виникли проблеми із Водоканалом щодо приєднання до централізованої системи водопостачання/водовідведення, звертайтесь до адвокатів АБ «Ткачук і партнери», як вирішать виниклі суперечки у судовому порядку на користь клієнта.