Перейти до вмісту
Главная страница » РОЗІРВАННЯ ДОГОВОРУ КУПІВЛІ-ПРОДАЖУ АВТО З АВТОСАЛОНОМ (АВТОДИЛЕРОМ) – ДОПОМОГА АДВОКАТА

РОЗІРВАННЯ ДОГОВОРУ КУПІВЛІ-ПРОДАЖУ АВТО З АВТОСАЛОНОМ (АВТОДИЛЕРОМ) – ДОПОМОГА АДВОКАТА



        Сьогодні автомобілі продає велика кількість автосалонів, пропонується споживачам велика кількість моделей авто та модельних рядів, нових та вживаних.

Однак проблема полягає в тому, що при покупці нового авто в автосалоні можна отримати купу проблем, завдяки яким новий власник весь час буде проводити в автосервісі. А можна придбати старе вживане авто, яке і надалі буде радувати свого нового автовласника.

Продавці (автосалони) нового авто як правило, не бажають визнавати факту продажу неякісного авто, пропонуючи споживачу весь час проводити в автосервісі. Це як правила бувають проблеми з електронікою, проблеми з елементами двигуна, підвіски, трансмісії.

Продавці вживаного авто часто приховують відомості що авто побувало в серйозному ДТП  і такі наслідки вже можна відчути при експлуатації авто ( порушена геометрія кузова, тертя деталей авто, надмірна витрата палива та (або) мастил).

Тобто продавцями (автосалонами) часто приховуються серйозні недоліки автомобіля, виявити які часто можливо тільки при експлуатації автомобіля.


Що таке істотний недолік ? Серйозна поломка автотранспорту визнається істотним в наступних випадках:

  • його неможливо усунути;

  • його можна усунути тільки за допомогою невідповідних витрат коштів і часу (наприклад: потрібна заміна двигуна, сильно порушена геометрія кузова і т. д.);

  • він проявляється постійно або з’являється знову після усунення.

 

Для автомобіля без пробігу істотний дефект – це, швидше за все, заводський брак.

  Якщо ж автомобіль не новий, то він напевно має деякі несправності. До договору бажано додати акт, в якому були б перераховані всі дефекти. Тоді заявляти про претензії можна в разі, якщо виявлений недолік не був відображений в акті.


Радикально вирішити таке питання з недобросовісними продавцями (автосалонами) можливо шляхом пред’явлення позову про розірвання договору купівлі-продажу автомобіля. При розгляді справи Споживачу буде слід довести, що недоліки проданого автомобіля існували на момент купівлі-продажу, що можна встановити шляхом проведення судової експертизи, так як зазвичай Продавці (Автосалони) намагаються у всьому звинуватити Споживача.


Бувають такі види експертиз автомобіля:

  • автотоварознавча експертиза;

  • автотехнічна експертиза технічного стану ТЗ;

  • автотехнічна експертиза деталей ТЗ.


Перш за все що треба зробити -повідомити продавця (автосалон) про порушення умов купівлі-продажу авто, як цього вимагає Цивільний Кодекс.

Однак слід пам’ятати, що недоліки авто, як зазначалось, мають бути істотними – їх виправлення тягне значних фінансових витрат для Споживача, або такі поломки виникають знову і знову, та (або) Споживач має весь час проводити в автосервісі.

 

Допомога АБ «Ткачук і партнери»  при розірванні договору купівлі –продажу автомобіля :

  • Консультація з питань належного виконання автосалоном (автодилером)  умов договору купівлі-продажу, аналіз виниклої ситуації, та визначення перспектив можливих судових процесів;

  • Допомога в зборі доказової бази, у тому числі проведення експертизи стану автомобіля, та підготовка процесуальних документів – адвокатського запиту, претензії, позову, клопотання тощо;

  • Захист інтересів клієнта у судах всіх інстанцій у справах зі спору з Продавцями автомобілей (автосалонами)  розірвання договору купівлі-продажу авто;

  • Оскарження судових рішень в апеляційному та касаційного порядку;

  • Юридичний супровід на стадії виконавчого провадження.

 

 РОЗІРВАННЯ ДОГОВОРУ  ПРИ ПОРУШЕННІ УМОВ

 ГАРАНТІЙНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ АВТОМОБІЛЯ


Якщо продавець порушує умови гарантійного обслуговування, то покупець має право наполягати на розірванні договору.


Зробити це можливо в таких випадках:

  • Якщо термін перебування ТЗ в ремонті перевищив 45 днів, на 46-ий день покупець сміливо може вимагати розірвання договору купівлі-продажу автомобіля;

  • Автовиробник, автосалон відмовляє в гарантійному ремонті з якоїсь причини, причому якщо дилер каже що випадок не гарантійний – він повинен це довести незалежною експертизою і надати бланк відмови в письмовому вигляді. Однак, покупець може непогодитись із цим і вимагати розірвати договір;

  • Авто знаходилося в ремонті в сукупності більше 30 днів в будь-який гарантійний рік його експлуатації;

  • Офіційний дилер зробив неякісний гарантійний ремонт, зняв автомобіль з гарантії тощо.


Можливі і інші випадки порушення автосалоном (дилером) істотних умов договору щодо гарантійного обслуговування авто, але в будь-якому разі адвокати нашого Бюро допоможуть покупцю автомобіля розірвати договір купівлі-продажу автомобіля в судовому порядку.


У якості прикладу можливо навести позитивні для покупця судові рішення щодо розірвання договору купівлі-продажу автомобіля в автосалонах (автодилерських товариствах)


1.Особа 1 звернувся в суд із позовом до автодилерського ТОВ про розірвання договору купівлі-продажу автомобіля, на свою користь вартість автомобіля у сумі 4 977 950 грн. (з урахуванням збільшення його вартості) ; додаткові витрати у сумі 414 344 грн.; неустойку за кожен день прострочення виконання зобов`язання у сумі 6 670 453 грн.

В обґрунтування позову зазначив, що  між ОСОБА_2 та ТОВ був укладений договір купівлі-продажу автомобіля марки Audi моделі А8L, 2019 року випуску, з гарантійним строком на 2 роки без обмеження пробігу.

У процесі експлуатації автомобілю протягом гарантійний строку Особа 1 були виявлені сховані дефекти – наднормативне споживання моторної оливи, внаслідок чого автомобіль декілька разів передався на технічне обслуговування, але недоліки усунуті не були.

В подальшому автомобіль поставили на гарантійне обслуговування відповідача, проте недоліки, які є істотними відповідачем не усунуті, автомобіль позивачу не повернуто.

Рішенням суду від 20.03.2020 (яке по суті не переглядалось в апеляційному та касаційному порядку) позов задоволено з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 673 ЦКУ та ст. 6 ЗУ «Про захист прав споживачів», продавець зобов`язаний надати покупцеві інформацію про товар, а також передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу. У разі відсутності в договорі купівлі-продажу умов щодо якості товару продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, придатний для мети, з якою товар такого роду звичайно використовується. Якщо законом встановлено вимоги щодо якості товару, продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, який відповідає цим вимогам.

Пунктами 1, 2 ч.1 ст. 708 ЦКУ встановлено, що в разі виявлення покупцем протягом гарантійного або іншого строків, встановлених обов`язковими для сторін правилами чи договором, недоліків не застережених продавцем, або фальсифікації товару покупець має право: вимагати від продавця або виготовлювача безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат, здійснених покупцем чи третьою особою, на їх виправлення; вимагати від продавця або виготовлювача заміни товару на аналогічний товар належної якості або на такий самий товар іншої моделі з відповідним перерахунком у разі різниці в ціні.

Відповідно до положень абзацу 2 ч. 1 ст. 8 ЗУ «Про захист прав споживачів»  за наведених умов позивачу надано право вибору: розірвати договір та вимагати повернення оплаченої за товар грошової суми або вимагати заміни товару на такий же товар, або аналогічний , з числа наявних у продавця.

Окрім того вказаним законом передбачено, що за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно до одного відсотка вартості товару.

Оскільки позивачем доведено, що дефекти в автомобілі неусунуті відповідачем, є істотними, без яких експлуатація автомобіля неможлива, то суд дійшов висновку про наявність підстав для  розірвання договору купівлі-продажу та відшкодування матеріальної шкоди та стягнення з відповідача неустойки.


2. ТОВ 1 звернулось до дилерського ТОВ 2 про розірвання договору купівлі-продажу вантажного автомобіля Hyundai HD35 VIN та стягнення сплачених за нього коштів в сумі 1 070 059 грн. 

Постановою апеляційного господарського суду від 01.10.2020 залишено без змін рішення суду першої інстанції про задоволення позову з огляду на наступне.


Позивач на виконання спірного договору перерахував відповідачу вартість автомобіля, але одразу після підписання акту приймання-передачі  автомобіля учасник та механік ТОВ 1 здійснили пробні поїздки на цьому автомобілі, внаслідок чого ними було виявлено ознаки механічних пошкоджень коробки переміни передач та зчеплення, у зв’язку із чим відмовились його приймати.

Згідно акта технічного огляду автомобіля, складеного судовим експертом  цей автомобіль знаходиться в технічно несправному стані, а саме виявлено ознаки попереднього демонтажу та монтажу коробки переміни передач і після прогріву двигуна прослуховується сторонній шум в механізмах коробки переміни передач та зчеплення.

Крім  того, в п.1 акта приймання передачі вказаного автомобіля зазначено, що пробіг автомобіля становить 10 км, однак, як встановлено з акта технічного огляду  фактично пробіг становить 895 км.

Також, відповідно до висновку комплексної судової автотехнічної та автотоварознавчої експертизи  подальша справна експлуатація вантажного автомобіля можлива після заміни механічної коробки передач.

Отже, зазначеним висновком підтверджується те, що транспортний засіб, який передавався позивачу був з істотним порушенням вимог щодо якості товару, що згідно з п.1 ч.2 ст. 678 ЦКУ є підставою для відмови від договору та повернення сплачених відповідачу коштів.

Отже, у разі виникненні з автосалоном (автодилером) після придбання  автомобіля конфліктних ситуацій щодо порушення ним умов договору купівлі-продажу, звертайтесь до досвідчених та професійних адвокатів АБ «Ткачук і партнери», які захистять права клієнта шляхом розірвання договору в судовому порядку та відшкодування покупцю матеріальної шкоди.