ШТРАФ «УКРТРАНСБЕЗПЕКИ» МОЖНА СКАСУВАТИ.
Рішення контролюючого чи державного органу не завжди є правомірним. А необхідність його виконання – це не завжди «вибір без вибору».
Безвихідних ситуацій немає, і одним із прикладів цього стала судова справа 620/745/21, коли ОСОБА 1 (позивач) звернулася до суду із позовом до Управління «Укртрансбезпеки» (відповідач) із проханням про визнання протиправним та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу.
Причиною даного позову стало звинувачення ОСОБИ 1 у перевищенні транспортним засобом нормативних вагових параметрів, оскільки фактична маса транспортного засобу з вантажем склала 44 т, за нормативно допустимих 40 т. Про що представниками «Укртрансбезпеки» було складено відповідний акт за фактом проведення перевірки. У якому, серед іншого, було зазначено, що результати контролю ваги навантаження на осі – не вимірювалися; результати вагового контролю транспортного засобу – не проводились. При цьому фактичну масу транспортного засобу було визначено шляхом додавання маси сідельного тягача, напівпричепа відповідно до реєстраційних документів та маси вантажу згідно з даними товарно-транспортної накладної. Крім цього, позивач повідомляв відповідачу, що у товарно-транспортній накладній було вчинено технічну помилку щодо вимірювання куб. метрів і кількість місць 29,8 була вказана вірно, однак у графі маса брутто помилково вказаний об’єм, а не маса. І просив взяти до уваги вищевказані обставини при розгляді справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт та скасувати розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів.
Відповідно до п.3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними шляхами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 N 30, передбачено, що транспортний засіб або автопоїзд із вантажем, або без вантажу вважається великогабаритним, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху. Однак суд встановив, що вантаж, що перевозився, кількістю місць 29,8 кубічних метрів мав масу брутто 29 тонн. І при 100% вологості, загальна вага становитиме 37 757 кг, що не перевищує допустиму норму 40 тонн. Що підтверджувало подану раніше позивачем інформацію про допущену технічну помилку в товарно-транспортній накладній.
Результатом судового засідання стали скасування штрафу та визнання постановлення «Укртрансбезпеки» протиправним.
Таким чином, ми бачимо реальні приклади справедливого правосуддя за умови відстоювання своїх прав із професійним адвокатом, який сформує правильну лінію захисту, ефективну доказову базу та закріпить це успішним досвідом у суді.