Перейти до вмісту
Главная страница » Законодавства про захист економічної конкуренції

Законодавства про захист економічної конкуренції

  • від
Защита экономической конкуренции
СТИМУЛЮВАННЯ КУПУВАТИ ТОВАР НЕ Є СТИМУЛЮВАННЯМ НЕ КУПУВАТИ ТОВАР У КОНКУРЕНТІВ. І НЕ Є ПОРУШЕННЯМ АНТИМОНОПОЛЬНОГО ЗАКОНОДАВСТВА.
Антимонопольний комітет покликаний стояти на варті захисту прав підприємців та їхньої справедливої конкуренції. Однак частина тієї сили, що завжди хоче блага для підприємців, не завжди робить тільки благо для них.
Так, в Україні вже не один десяток років діє практика надання знижок дистриб’юторам та оптовим покупцям, і навряд чи знайдеться компанія, яка не застосовувала і не застосовує цю практику як основну цінову політику.
Проте Антимонопольний комітет України побачив у цьому загрозу справедливій конкуренції. Як наслідок, ряд компаній було звинувачено у порушенні законодавства про захист економічної конкуренції та оштрафовано на мільйони гривень.
Відповідно до ст.6 ЗУ “Про захист економічної конкуренції”, антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, що призвели або можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції. І оскільки питання доведення є найважливішим моментом у будь-якому судовому процесі (ст.13 ГПКУ), не є доведеним фактом, що надання знижок на продукцію одного виробника не допускає, усуває або обмежує інших виробників у провадженні своєї діяльності чи здійсненні аналогічних дій стосовно своєї продукції.
Таким чином, є низка справ, у яких ВГСУ залишив без змін рішення судів попередніх інстанцій щодо задоволення позову суб’єкта господарювання, а касаційні скарги Антимонопольного комітету – без задоволення. Крім цього, аналіз судових рішень дозволяє зробити висновок, що антимонопольне законодавство України є досить неоднозначним та складним, різні органи можуть тлумачити його по-різному, у зв’язку із чим вирішальну роль відіграє сильна доказова база та правильна лінія захисту.