Перейти до вмісту
Главная страница » ДІЇ СПОЖИВАЧА ПРИ ВИЯВЛЕННІ НЕСПРОВНОСТЕЙ В НОВОМУ АВТО

ДІЇ СПОЖИВАЧА ПРИ ВИЯВЛЕННІ НЕСПРОВНОСТЕЙ В НОВОМУ АВТО

  • від
ДЕЙСТВИЯ ПОТРЕБИТЕЛЯ ПРИ ВЫЯВЛЕНИИ НЕИСПРАВНОСТЕЙ В НОВОМ АВТО

Купівля автомобіля – щаслива та важлива подія, яка все ж може супроводжуватися іноді неприємностями, пов’язаних з виявленими дефектами нового авто. Якщо після покупки, за кілька днів чи тижнів, людина виявила певні несправності, вона може розгубитись, проте не варто засмучуватись, законодавство повністю на боці покупця. Враховуючи, що такі несправності можна виявити лише після початку експлуатації автомобіля, виявити їх під час придбання буває практично неможливо.

Законодавством по захисту прав споживачів передбачено, що при купівлі неякісного автомобіля, можливо повернути автомобіль продавцю та стягнути з нього вартість автомобіля, замінити авто на інше, пропорційно зменшити ціну на товар, відшкодувати витрати на усунення таких недоліків або виправити за рахунок продавця технічні неполадки в розумний строк.

Як правило, автосалони, які здійснюють продаж нових авто, не радіють перспективі задовольняти вимоги споживача, повертати гроші, робити авто безоплатно вартісний ремонт або зменшувати ціну, іноді не визнаючи явно заводський брак ( як на практиці зустрічали сильна вібрація двигуна, безпричинне нагрівання диска колеса, підвищенні витрати палива та (або) мастила та інш.  

 Законодавством передбачений механізм захисту прав споживачів у випадку купівлі товару неналежної якості. Автомобіль у законі визначається, як технічно складний побутовий товар. Тут діють такі ж правила, як і на будь-які інші товари.

 У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Отже, споживач має право на перевірку якості, безпеки, комплектності, технічних характеристик придбаного товару. У разі, коли  необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець зобов’язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Витрати на транспортування авто та саму експертизу покладаються на продавця – у випадку доведення у рішенні експерта вини продавця. Однак, споживач не позбавлений права звернутися до незалежних експертів і провести експертизу за власним вибором. Потрібно звернутися до експертної організації з хорошою репутацією. Експертизи проводять особи, які мають посвідчення судового експерта, що видаються Міністерством юстиції України.

Для дослідження єкспертизи рекомендується обов’язково поставити питання про причину несправностей. Адже, часто буває, що авто дилери, здійснюючи проведення експертизи згідно вимог Закону «Про захист прав споживачів», намагаються поставити все з ніг на голову, з метою звинуватити в несправності нового авто споживача, ставлячи некоректні запитання експерту. Наприклад, у випадку несправного двигуна – намагаються звинуватити споживача у використанні неякісного палива, ставлячи експерту питання про якість палива, а не причину появи несправностей двигуна. Також можуть звинуватити споживача у порушенні правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб.

Якщо результат проведення експертизи підтвердив продаж виявив брак виробника, є підстави заявляти претензії до продавця автомобіля та звертатися з позовом до суду.

  Позов може подаватися  як за місцем знаходження Продавця або за місцезнаходженням споживача.

Судова практика показує приклади успішного вирішення таких спорів. Можна навести в приклад рішення Святошинського районного суду м. Києва від 20 березня 2020 року по справі № 759/1854/20. Згідно змісту судового рішення, споживачем був заявлений позов про розірвання договору купівлі – продажу, відшкодування матеріальної та моральної шкоди. Позивач звернувся з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Порше Інтер Авто Україна», в зв’язку з тим, що у процесі експлуатації автомобіля протягом гарантійного строку були виявлені сховані дефекти – наднормативне споживання моторної оливи, внаслідок чого автомобіль декілька разів передавався на технічне обслуговування. Суд рішення зодовольнив та присудив відшкодувати грошові кошти у розмірі 4 977 950, 00 грн., додаткові витрати, пов`язані з укладенням договору купівлі-продажу автомобіля у розмірі 414 344 грн 73 коп., неустойку у розмірі 6 670 453, 00 грн., у частині стягнення моральної шкоди – відмовив, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Порше Інтер Авто Україна» на користь держави 10 710, 00 грн.

Таким чином, при наявності підстав можливо захистити свої права та отримати належне відшкодування.