У РАЗІ ВІДСУТНОСТІ НЕДОСТАННІХ ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЇ, ОРГАНИ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ НЕ МАЮТЬ ПРАВО ВІДМОВЛЮВАТИ У ПРИЗНАЧЕННІ ПЕНСІЇ, А ЗОБОВ’ЯЗАННІ ЗАПРОПУНУВАТИ ОСОБІ ДОНЕСТИ ВІДСУТНІ ДОКУМЕНТИ
При оформленні пенсії органи Пенсійного фонду найчастіше виносять відмови у призначенні пенсії, мотивуючи це недостатністю поданих документів, але зацікавлених осіб не інформують про необхідність донесення відсутніх документів. Наскільки це законно?
Порядок звернення особи за оформленням пенсії регулює ст. 44 Закону Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та Порядок надання та оформлення документів для призначення та перерахунку пенсій.
Відповідно до вищевказаних норм, заява на призначення пенсії подається заявником особисто або представником на підставі нотаріальної довіреності та надаватися документи про стаж та посвідчення особи заявника, а також номер платника податків. Такі документи надаються як у оригіналах, так і в копіях засвідчених нотаріально або за місцем роботи особи.
При отриманні документів орган Пенсійного фонду зобов’язаний перевірити заяву заявника, документи про стаж, зміст наданих документів та копій, виявляють наявні невідповідності і надають допомогу для отримання необхідних документів. Якщо будь-яких документів не вистачає для призначення пенсії, у заяві робиться відповідний запис, і якщо такі документи будуть подані не пізніше трьох місяців, то датою звернення вважатиметься дата подання заяви про призначення пенсії
Таким чином, згідно з вищезазначеним Порядком передбачено, що право особи на призначення пенсії має бути встановлене лише на підставі всебічного та повного розгляду питання на призначення пенсії на підставі документів протягом 10 днів, а у органів Пенсійного фонду існує чіткий порядок дій при отриманні від осіб неповного пакету документів для призначення пенсії.