Сплачуючи сумлінно і своєчасно за спожиту теплову енергію, багато споживачів впевнені, що більше нічого не винні Теплоенерго. Однак часто буває, що Теплоенерго може в новій квитанції зробити додаткові нарахування, або вимагати здійснювати оплату за послуги, які в дійсності надавалися в меншому обсязі.
За змістом ст. 20, ст. 32 Закону «Про житлово-комунальні послуги», Споживач має право на одержання комунальних послуг вчасно та відповідної якості, а Споживач зобов’язаний їх оплатити, якщо Споживачу фактично надаються такі послуги.
Право споживача на захист його прав, передбачені ст. 15 та 16 ЦК України, якими можуть бути визнання права, виконання обов’язку в натурі, припинення правовідносин.
Отже, Споживачу можливо заявити вимогу щодо відсутності у Теплоенерго як кредитора права вимоги на певну- безпідставну грошову суму та відповідного зобов’язання.
Задоволення судом вимоги про зміну розміру грошових вимог Теплоенерго до Споживача аж до повного списання такої заборгованості відповідає змісту ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, бо в іншому випадку це може потягти помилкове списання коштів зі Споживача.
Також інше тлумачення Закону «Про житлово-комунальні послуги» та ст. 16 ЦК України суперечить ст. 55, 124 Конституції України та ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо фундаментальних засад на судовий захист.
Підсумовуючи вищевикладене, у випадку порушення законодавства при нарахуванні плати по Теплопостачанню, у Споживача є право оскаржити такі нарахування у судовому порядку.