Перейти до вмісту
Главная страница » Призупинення реєстрації податкової накладної

Призупинення реєстрації податкової накладної

Приостановка регистрации налоговой накладной
РІШЕННЯ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ НЕ Є ЗАКОННИМ, ЯКЩО НЕ МІСТИТЬ ДЕТАЛІЗОВАНУ РОЗШИФРОВКУ ПІДСТАВ ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ ДАНОГО РІШЕННЯ, А ТАКОЖ, ЯКЩО НЕ БУЛА ДОТРИМАНА ПРОЦЕДУРА ЙОГО ПРИЙНЯТЯ У ВІДПОВІДНОСТІ ДО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ
 
Податкова служба – це та інстанція, із якою складно вести будь-які діалоги і найчастіше це монолог. При цьому слід завжди пам’ятати, що податкова служба не цікавиться причинами, а інформує про наслідки і ставить перед фактами. У зв’язку з чим, у відносинах із цим державним органом необхідно виявляти особливі уважність, відповідальність, контроль та юридичну грамотність. Отже, фізичній особі-підприємцю чи юридичній особі дуже складно вести діяльність свого підприємства без супроводу юриста.
 
Призупинення реєстрації податкової накладної та розрахунку коригування до неї, блокування податкової накладної та включення платника до списку ризикових є досить проблемним питанням для підприємства та причиною спору із податковою службою, яке вкрай складно вирішити у позасудовому порядку. У більшості випадків такі суперечки переходять до категорії судових справ через небажання податкової служби вести діалог і давати пояснення.
 
Згідно із Порядком № 1165, існує 8 критеріїв, за якими податкова служба може включити платника податків до списку ризикових. Проте найпопулярнішим у податкової служби є критерій № 8 – отримання контролюючими органами інформації, яка визначає ризиковість господарської операції, зазначеної у поданій податковій накладній. Цей критерій податкова служба, переважно, і використовує у своїх діях та рішеннях.
 
Так, ТОВ звернулося до суду із проханням визнати протиправними наступні рішення Державної податкової служби: внесення її до списку ризикових платників податків, зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, неприйняття Таблиці даних платника ПДВ. А також попросило виключити її зі списку ризикових та прийняти (врахувати) Таблицю даних платника ПДВ.
 
Суд роз’яснив, що згідно із Порядком № 1165 існує певна послідовність дій, які має здійснювати податкова служба, тільки після завершення яких і лише на підставі яких може бути прийняте рішення про відповідність платника податків статусу ризикового, а, відповідно, призупинено реєстрацію податкової накладної. Крім цього, податкова служба зобов’язана чітко вказати у своєму рішенні причини цього рішення, а у разі, якщо причиною є критерій № 8 Порядку № 1165 – детально вказати, яка саме інформація їй стала відома, щоб віднести платника податків до розряду ризикових.
 
Алгоритм дій наступний:
 
1. Платник податків подає податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію.
2. Податкова служба проводить моніторинг цього документа.
3. Комісія регіонального рівня визначає відповідність платника податків критеріям ризиковості.
4. Приймається рішення, в якому вказується одна з підстав для його прийняття: виявлення обставин та/або отримання інформації у процесі поточної діяльності
або
отримання інформації від платника податків та копій відповідних документів від … р. №.
5. Дане рішення з цією детальною розшифровкою підстав для його прийняття надсилається платнику податків.
 
Проте ця процедура не була дотримана відповідно до всіх вимог законодавства, а також платнику податків не було надано детальної розшифровки підстав для прийнятого податковою службою рішення. А відповідно, апеляційний суд задовольнив позов платника податків у повному обсязі.
 
Таким чином, для звернення до суду необхідно чітко сформулювати причини звернення та негативні наслідки, спричинені рішенням податкової служби, а також надати докази неправомірності такого рішення. Крім цього, необхідно мати знання законодавства, знати повний перелік своїх прав і, як правильніше їх застосувати. Що стає можливим за допомогою кваліфікованого та досвідченого адвоката.