Безкоштовні консультації не надаються 9: 00-18: 00 без обіду
+380 67 503 05 30 +380 50 406 65 36

На кому лежить тягар доказування у справах про захист прав споживачів

Розглянемо наступне питання ви як покупець звернулись до продавця для того, щоб купити години, в характеристиках годинника вказано, що він є вологостійким та при зануренні в воду може погружатись на глибинну до 5 метрів та має 1 рік гарантії.

Після покупки даного товару та використання його на глибині 2 метрів годинник перестав йти.

Звернувшись до продавця годинника покупець попросив замінити, або полагодити годинник безкоштовно у зв’язку з тим, що годинник перебуває, ще на гарантії і ще не пройшов рік з моменту придбання годинника.

На підставі діагностики покупець виявив, що годинник зламався у зв’язку з потраплянням води до механічної частини годинника порушені умови гарантійних зобов'язань виробника та виявлено потрапляння рідини у апарат. У гарантійному обслуговуванні відмовлено. Причину утворення вологи не виявлено. До акту не долучено протоколи випробувань виробу на герметичність.

Виходячи з вищевикладеного вбачається порушення норм чинного законодавства зі сторони продавця, однак як в такій ситуації діяти покупцеві, нижче буде вказані нормативно правові акти та статті закону на які ви можете посилатись:

 
Індивідуальне рішення юридичних проблем. Захистимо ваші інтереси і права, зробимо все заради вашого спокійного і світлого майбутнього.
Один для будь-якого питання +380 67 503 05 30

Згідно з абз. 2 ч. 4 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів» доведення факту наявності або відсутності недоліків у товарі можливо за допомогою експертизи, проведення якої за свій рахунок повинен організувати саме продавець, а не споживач продукції.

Відповідно до пп. 2, 3 п. 1 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати: безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, у порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми або вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника). 

При цьому на споживача покладається обов'язок лише довести наявність дефекту продукції. Тягар доказування причин виникнення недоліку товару, покладений на продавця.

Таким чином якщо ви потрапили у таку ситуацію краще звернутись до спеціалістів які допоможуть вам в вирішенні складності саме «Юридична компанія Юридичні партнери» спеціалізуються на вирішенні аналогічних спорів.


Наша оценка 4.5 на основе 8 отзывов Google