+380 67 430 78 80
+380 50 406 65 36

м. Київ, вул.Січових Стрільців
(Артема), 14, оф. 21а

Показати на мапі

пн - пт: 9.00-18.00
сб - нд: вихідний

Страхування - це вид цивільно-правових відносин щодо захисту майнових інтересів фізичних осіб та юридичних осіб у разі настання певних подій (страхових випадків), визначених договоромстрахування або чинним законодавством, за рахунок грошових фондів, що формуються шляхом сплати фізичними особами та юридичними особами .

Згідно зі ст. 25 Закону "Про страхування" здійснення страхових виплат проводиться страховиком відповідно до договору страхування на підставі заяви страхувальника (його правонаступника або третіх осіб, визначених умовами страхування) і страхового акта (аварійного сертифіката). Зазначений страховий акт складається страховиком або уповноваженою ним особою (аварійним комісаром - особою, яка займається визначенням причин настання страхового випадку та розміру збитків, кваліфікаційні вимоги до яких встановлюються чинним законодавством) у формі, що визначається сертифікатом.

Закон "Про страхування" розрізняє поняття "страхова виплата" і "страхове відшкодування". Страховою виплатою є грошова сума, яка виплачується страховиком відповідно до умов договору страхування при настанні страхового випадку. Страхове відшкодування - це страхова виплата, яка здійснюється страховиком у межах страхової суми за договорами майнового страхування і страхування відповідальності при настанні страхового випадку.

На жаль, далеко не завжди клієнт страхової компанії, може розраховувати на отримання страхового відшкодування навіть у випадку, коли з його сторони будуть дотримані всі умови договору. Адже для СК їх діяльність є бізнесом, і мінімізуючи свої витрати на здійснення страхових виплат, вони підвищують свою прибутковість. Сплеском для активізації такої поведінки страховиків стала криза. Але навіть у листопаді-2011 в роботі деяких СК спостерігається безпідставна відмова у виплаті страхового відшкодування.

Страхові компанії у виборі мають цілий арсенал прийомів, що дозволяють їм заощадити гроші на некомпетентних і недосвідчених клієнтах. За оцінками учасників ринку, їх існує більше 40, але з розвитком ринку і появою нових видів послуг, їх кількість зростає. Необхідно відзначити, що, в принципі, перед начальниками відділів врегулювання збитків страхових компаній стоїть завдання мінімізувати збитки компанії. А це, в першу чергу, може зробити хороша команда юристів, яка з кожного пункту договору може "викрутити" відмову.

Для того, щоб убезпечити себе і не стати жертвою недобросовісних страхових компаній, потрібно бути поінформованим про можливі способи обману.

Наведемо один приклад з судової практики нашої компанії щодо виплати страхового відшкодування.

18 січня 2010р. (справа № 2-5029/09) розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Закритого акціонерного товариства «Фінансова група «Страхові традиції» (далі - ЗАТ «ФГ «Страхові традиції») за участю третьої особи Акціонерно-комерційного банку Соціального розвитку «Укрсоцбанк» (далі - АКБ Соціального розвитку «Укрсоцбанк») про стягнення страхового відшкодування, суд свтановив , що ОСОБА_1 звернулася з позовом до ЗАТ «ФГ «Страхові традиції» за участю третьої особи АКБ Соціального розвитку «Укрсоцбанк» про стягнення страхового відшкодування .

Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на те, що 10.06.08 між сторонами у справі та третьою особою було укладено договір № 06/81289/10405/08 добровільного страхування автотранспортних засобів (далі Договір страхування). Зазначеним договором було застраховано автомобіль KIA Ceed н.з. НОМЕР_1. Період страхування становить з 11.06.08 по 10.06.15. В період дії зазначеного Договору із застрахованим автомобілем сталося два страхових випадки. Виконуючи умови Договору страхування позивач звернулася до ЗАТ «ФГ «Страхові традиції» з письмовою заявою про страхову виплату та надала необхідні документи для здійснення страхової виплати. Відповідач у визначений Договором строк без поважних причин не прийняв рішення про виплату/відмову у виплаті страхового відшкодування.

Суд, заслухавши пояснення осіб, які брали участь у справі, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, обєктивному та безпосередньому їх дослідженні, прийшов до висновку про задоволення позову.

Беручи до уваги одностороннє невиконання відповідачем умов Договору страхування без поважних причин, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги ОСОБА_1 про стягнення страхового відшкодування знайшли своє доведення у суді, ґрунтуються на чинному законодавстві, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст.ст. 79, 88 ЦПК України суд, вважає за необхідне стягнути з ЗАТ «ФГ «Страхові традиції» на користь ОСОБА_1 документально підтверджені судові витрати: 488 грн. 15 коп. судових витрат, 120 грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи, всього 608 грн. 15 коп. (а.с. 1, 2).

На підставі викладеного, ст.ст. 525, 526, 988 Цивільного кодексу України, п. 3 ч. 1 ст. 20 Закону України «Про страхування», умов Договору страхування та керуючись ст.ст. 3 - 14, 84, 88, 169, 208, 209, 212 - 215, 218, 224-228, 233 ЦПК України, суд, вирішив позов ОСОБА_1 задовольнити повністю.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Фінансова група «Страхові традиції» на користь ОСОБА_1 48815 грн. 38 коп. страхового відшкодування та перерахувати зазначені кошти на рахунок № НОМЕР_2, відкритий в Київській міській філії АКБ «Укрсоцбанк», МФО 322012, ЄДРПОУ 09322018.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Фінансова група «Страхові традиції» на користь ОСОБА_1 488 грн. 15 коп. судових витрат, 120 грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи, всього 608 грн. 15 коп.

закрити